Tuesday, February 23, 2010

cuti aku dan benda baru..

salam...selamat tahun baru cina..dah lambat pun x pe..nak wish gak...cuti nie memang puas aa kan..macam2 benda buat...duit poket pun laju je..haha....tu sume tolak tepi aa kan sebab tak penting pun..ada masa lebih nanti aku citer....post kali nie still tak de ilmiah sangat..masih citer2 yang pada aku menarik untuk aku kongsikan...nak wat camne kan..nie blog aku..so apa yang aku tulis..ikut suka aku (ISA) aa kan...apa2 pun aku harap semua happy enjoy baca post nie..lepas nie post akan menjadi lebih ilmiah...hope so..hehehe..

mmm...nie kali kedua aku cakap pasal benda nie...pasal khutbah..ada post lepas ada komen pasal benda nie dah kan....so kali nie perkara yang sama, tapi part yang berbeza..tajuk umum dia pasal kemudahan internet...ada aa khatib sebut pasal benda nie..pasal fb fs et al....dalam cakap2 tu, aku tertarik dengan ayat nie (lebih kuang cam nie laa)

"kalau koje tu sambil men fb or pe2 je (aku pun x ingat) benda yang bermain2 nie..produktiviti akan menurun ."

haa...nak je aku angkat tangan, bangun, pastu tanya kat khatib tu..."kalau koje terus 8 jam je boleh nek ek prodktivti.."

tapi tak buat aa..mau kene halau..haha...mesti dia cakap..ada waktu rehat..ok fine..pada aku laa kan..tak salah main, janji bukan telebih2 sampei koje asasi tak buat, atau spend masa lebih kat benda2 nie..kalau aku jadi bos pun aku marah kan..masa cuti tu ada aku dapat 1 benda best..kalau dah bosan sangat kat koje atau pe2 dalm diri ko..pi mana-mana refresh diri ko..huhu..nak pi kilm aa...mmm..haa nei kali ke2 aku komen pasal khutbah...setau aku aa kan..khutbah nie dah ditulis siap lengkap...khatib naik mimbar, baca je..benda nie kalau mereka2 yang tinggi ilmu agama, tak setuju pun...apa bincang isu pelik2...contoh isu alam sekitar..hehe..isu nie aku amik dalam ceramah ustaz mana tah...ini membuatkan ada beberapa benda yang aku terpikir..

sape yang tulis skrip khutbah nie ek??
apa asas dia pilih tajuk nie??
mana sumber dia.??
tapi kalau pi kat web jakim, ada je sofkopi...mm...

banyak lagi aa kalau nak dipersoal...**komen banyak sangat pasal benda agama nei ..nanti org marah dan akan cakap camni..""KO WAT SENDIRI AA..."hahaha.... oii suka aku laaa...korang bayang aa ..pi khutbah, pastu tido...no point kan....ada sorang imam nie kat maluri..masa tu aku form 6..memang staill aa...kalau dia baca, sedap je dengan..nama dia tak silap aku aa..abu dzar...stailll tu..hidup org muda...hehe...

.nak kata pe kan..aku nie org kebanyakkan..bapak aku cakap..kalau nak ubah pe2..belajo gegajin jadi menteri..haha..pastu wat aae yang ko nak wat...x de sape marah...benda nie bapak aku selalu cakap masa aku kecik2 lagi...lagi lagi masa aku banyak ngomen2 , bising2, memekaka je dalam keter masa bapak aku drive ...skang bila dah ada otak nie...ngaaaa...jadi menteri yang baik pun..buruk jugak org nampak...baik aa aku koje yang boleh wat aku happy...yeahhh...mencari yang indah ...lagi berkat dan rahmat..aman aku ...

petang jumaat tu aku pi jumpa sorang makcik nie..nie bukan makcik besa2 aa...nampak cam penjual sayo tepi jalan je..tgk akaun ada dekan 500k....aahahhahaha....even org camnie besepah je kalau nak jumpa kat kawasan umah korang..tapi nie yang aku jumpa depan2 aa kan..single parent..suami dah tak de...so lama gak borak2 dengan dia nie..

aku nak share pasal something yang simple sangat2...pasal ic fotostat..kalau masa sekolah dulu, ic nie macam2 aa nak buat kan..nak pi amik lesen pun nak ada ic fotokopi..so apa yang dia pesan kat aku...

"kalau dah fotostat ic..wat 2 garisan menyerong kat sudut.. pastu tulis fotokopi tu utk pe"

baru aaa aku tau...dia cakap kalau ic fotokopi nie jangan men2..org boleh wat loan guna nama kita..hua hua....bekerot muka aku...mujur aku tak koje lagi..eg : nak beli keter..so korang kene fotokopi macam2 cth slip gaji, ic, pe2 yang patot aa..aku pun x tau..so benda2 nie...sangat bahaya kalau org lain dpat...

so lepas fotokopi tu...wat 2 garisan menyerong di sudut kiri atas dan 2 garisan menyerong kanan bawah ic tu...menyerong dari kiri bawah ke kanan atas......x faham tanya aa...tu je nak share..simple tapi penting..pada aku aa kan...ok2..

kat fakulti nie..nak balik tido..hehe...salam..

banyak gak citer cuti nie..plan cam2 ..puas sebab banyak benda yang nak wt tercapai...semuga semua akan lebih berjaya....ameennn...jalani hidup dengan indah...

8 comments:

  1. puas rasa dapat post nie..hehe...lama dah ada kat dalam post.tapi x publish..hope you all happy.

    ReplyDelete
  2. setiap orang ada persepsi sendiri. melalui sisi pandangan nya sendiri.

    p/s : pasal ic fotokopi tu mmg bijak ah makcik tu. tak terfikir pulak . :)

    ReplyDelete
  3. maksud abu bagi yang mana satu nie???

    yupp..banyak je makcik tu share..tapi sangat sensitif.. :)

    ReplyDelete
  4. setiap org ade pendapat masing2. kene nilai baik buruknyer..

    ReplyDelete
  5. semua yang abg tulis lah. semua itu melalui sisi pandangan abg akram kan?

    maka saya juga punya pandangan berbeza. sbb sisi lihatnya jga berbeza.

    rindu nak borak2 ngan abg akram. ngee. :)

    ReplyDelete
  6. maksud aimi ??

    abu : ye.tapi hasil perbincangan dengan beberapa org lain..so apa pendapat abu ?? let me know..mm..share2...

    rindu nak borak..datang aa bilik..

    ReplyDelete
  7. hehehe.

    hasil perbincangan dengan beberapa orang? bagus2. pendapat saya?

    sblum saya bagitau. nak tanya. abg tengah buat penerokaan dan dorongan minima ke?
    hehehe

    ReplyDelete
  8. ye hasil duduk meja kopi mamak tengah malam..hehe...

    ye apa pendapat abu plak ??

    tak de teroka2...tanya je..hishh

    ReplyDelete