Sunday, January 31, 2010

melihat nilai...

Nak tulis apa tak tau nie…tetiba sebelum tido tepikir pasal nak tulis benda nie…

Selalu kalau tengok orang..benda first yang akan kita niela…perbezaan…sebab apa benda nie yang kita nilai..aku pun tak tau…


nak ulas pun malas...kalau tak caye...korang pi aa mana2 cam kedai cina ke, pekan siam ke, mana-mana laa...kadang kat masjid bagi sesama islam pun..perbezaan gak yang dicari...


Orang kata kalau bermula sesuatu dengan baik..so ending jadi hamper sempurna..tapi kat tengah tu banyak aa konflik masa klimaks..hehe..nie masih dalam kepenatan yang amat sangat penat…mingu sudah pi haji dorani..pastu program kat sekolah dan dpli..minggu nie dpli je..pehh..tapi tolak tambah bahagi darab congak kira…aku rasa sape yang jalankan aktiviti lagi penat sehhh….teringat masa handle budak sekolah rendah hari tu..hue hue…baru 1 jam..penat cam 2 hari..hahaha….balik tu mandi hujan plak..tak pe..janji koje aku siap..so boleh pusing-pusing melihat sekeliling sambil pergi joli…nie famly tengah plan something vacation..layan..janji spend masa dengan famly..dapat aaa kacau adik aku…haha…bila lagi nak kacau dia…


Rasa nak citer pasal prog dpli minggu lepas aa…minggu lepas koje aku simple purple je…snap pix..aku pun setuju…dalam hati aku dah pk relax2…sampai aa hari kejadian…aku pakai camera (hadiah hari lahir..mak aku bagi) sebab piker koje aku skit je..tak de pun nak bawa spare…so mula je prog hari tu..aku jadi org first wat koje..keliling peserta sambil snap pix..dapat tgk2 mana yang cun2..hahaha….pastu stat aktiviti…still ok… bla bla bla…….dah 4 jam..aku still snap pix ..hati dah stat bebulu…aku penat2..ada yang lek je wat “ koje” dia…bla bla bla……aku pun duduk…pastu ada mamat nie cakap kat aku.. “ oii akram pi snap pix” hua hua hua..aku gelak je aa sambil ambik air dan minum dan tak de gerak2 nak berjalan mengambil gambar….jauh gak ciet aku nie..baru 1 day prog dengan dpli called KBIG…dah bebulu camtu aku pun tak de aa wat koje..kalau wat koje marah-marah..mulut nie laju je…tapi skang kurang skit aa…just some non verb sign..so tak de org kacau aku…bagus gak aku study AT04 nie…


Bla bla bla….sampai aa lepas lunch..fesi bagi aku mic..suh wat something…hua hua..pucat gak muka nie..depan 200 org yang lebih tua…tu je point yang wat aku gugup menyusup tertusuk di tajul muluk..haha ..x de kaitan….sini aaa aku dapat try skill aku..pe lagi..dengan muka selamba nie..aku bagi je arahan..ikut plak tu dorang…huahauhauhauhau…..sukaaa…hahaha….tu je nak bagi tau…haha…bagus aa...thanks to en. Taqi... pengendali aktiviti yang bagus...barisan urusetia terkesan dengan cara dia...bagus sehh... dah dah...citer lain..


Minggu nie aku dengan kbig lagi..tapi kali nie ada perubahan koje..hahahahahahaha....mulakan hari dengan indah, dengan harapan akan menjadi permulaan yang baik...so minggu nie dapat aa urus urustia nie..kredit aa kat sume..baru first day nie..sempat nulis lagi nie..sok mendatang masa berjalan kejar masa mendatang di masa kini...tak faham pun tak pe..aku pun tak faham..hahaha...


Ada je lagi pengalaman minggu nie..tapi tak pe laa...dah ngantok..sok ada lagi...

ok kepada semua....tungguuu ciritaa baru minggu nie..dah selesei baru boleh story morry...

ok ...take care..salam..usaha tangga kejayaan...


13 comments:

  1. kredit for akram n the gang.. Tahniah tuk program BIG..yup, memang mcm2 perkara leh kite belajar melalui AT 04.. something different.. perubahan individu.. hmm.. aktiviti pe akram wat bile pegang mic?..haha.. bang2 boom..

    ReplyDelete
  2. MI DA BACA ADIK PUNYA BLOG,NGAPA LTAR BLAKNG DIA GLAP,TKAR YANG TRANG. NI KITA NAK GI THAI NAK IKUT TAK? RNCANGANAN TNGAH MAC 2010.

    ReplyDelete
  3. ok..tq aimi..mm...yq..saya sokong...mmg banyak...
    dapat je mic..ala wat enegizer je..tapi dah depan ramai sangat...wat salah..tapi dorang bukan tau pun..hahaha..

    ReplyDelete
  4. salam.
    abg akram.
    saya nak komen,
    tapi tak tau nak cakap apa.
    speechless. :)

    apa pun seronok bekerja dengan anda semua.
    terima kasih skali lg. :)

    ReplyDelete
  5. salam..mi, ok...nanti akram tukar latar..aa..nanti aa..akram pun tak tau boleh ikut ke tak..bulan 3 nie..dah hujung2..banyak koje kene buat..mm...

    ReplyDelete
  6. betol aa..dorang bukan penah pun buat..salah tu gelak sorang je aa..haha

    ReplyDelete
  7. ok.. mai ramai2 gelak.. haha.. sangat2 happy ...

    ReplyDelete
  8. hahaha...ketulenan tu aimi...happy sebab??

    ReplyDelete
  9. hehehhe.. hmmm.. happy sebab kawan2 aimi happy.. suke tgk kawan2 happy, tak la tension.. kalau wat muke 10 sen, tak tau nak wat pe dah..

    ReplyDelete
  10. kalau wat muka seposen..aimi tambah seposen lagi..hhaha

    ReplyDelete
  11. hahahaha... gelak ajer... jd dua posen je la.. hik3..

    ReplyDelete