Friday, March 25, 2011

lagu lagu ....

salam..selamat sejahtera...

sambil tgk video video..tergerak plak hati nak bukak blog..tgk budak umah lama aku or lebih tepat roomate lama aku 2-4-8 komen.hahhaa...(itu pun nak bagi tau...padahal tak de modal nak tulis..)

ok ok..tadi semak aa balik bape banyak post dah aku post sejak mula aku bukak blog nie...banyak aa gak aku dah tulis..hasil apa yang aku kongsi nie pun dah ada budak yang amik n wat pengisian prgram..hahahhaa...


apa kaitan aa aku tulis sume nie kan..aku pun tak tau..mmm...pada aku aa kan..patut aku menulsi nie hari hari...buat cam diari aa..sebab banyak perkara yang aku rasa best nak kongsi..cume main dalam otak je..tak tertulis..mood nak menulis nie susah tol nak sampai..contoh cam 1st time aku jejak kaki kat bagan nie...sampai sini hari khamis. hari yang sama aku pi melantak mee udang kat kuala sepetang dengan kawan yang banyak ajar aku cara ngorat pompuan..hahahhaa....(banyak aku vicarious learning dari mamat nie ... cikgu shahril) seorang yang boleh dijadikan sahabat yang sangat terrer dalam berkawan...aku boleh betting dengan sume..kalau dalam kelas dulu 95% budak suka cara dia..even dia hitam pekat melekat tapi .... sape yang kenal je tau...sebab pe plak aa aku citer pasal cikgu praktikum SMAI nie plak kan..haha..saje suka..orang berjasa ..jasa dikenang....



ok ok..kalau nak share sume yang akau buat masa 1st time datang mmg bosan aa kan..sape nak dengar..haha..tapi amatlah seronok berkawan ini..kepelbagaian dalam berkawan nie yang syokk..ada tere repair keter.ada terrer jahit baju.ada terrer merepek..ada kuat gelak.ada tukang bahan.kalau sornag nie tak de masa lepak lepak..mmg terasa aa kan..tapi kepada aku yang berada kat bagan nie jauh dari keluarga dan kekawan sekolah lama ..terpaksa aa aku selesakan diri (asimilasikan diri) .... nak sesuaikan diri kene tengok tempat aa kan..so berlakulah perubahan..
semua orang bercakap.tapi dalam bahasa dan dialek setempat. begitu juga aku..hahaha...kalau sembang dengan bebudak kat sekolah nie..hahahaha...mmg orang utaralah aku..tapi harapnya darah KL ini tidak terpengaruh hidup desa..heheheheheh...jangan marah.jangan melatah..lekk aa..bukan pe.kalau dah besa hidup hingar bingar bunyi kereta kalau 2 bulan tak rasa tu..mesti aa rindu kan..camtu aa aku...


ok ..manusia itu berperasaan dan ada sifat ingin tahu.begitu juga aku...kalau tak tau..camne aa aku nak empati dengan

rindu itu datang sambil mendengar lagu widuri by brorey marantika..huhu....

minggu nie aku masuk UBK (unit bimbingan & kaunseling) 5 minit je sehari atas alasan aku terlibat sebagai pengurus pasukan(penyebook...keh keh keh) SMV Kerian dengan ali.azila & nadiah .. so hasil gabungan cikgu muda ini maka tamatlah sukan itu hari ini... dan malam semalam aku bersenang lenang di bilik...

semalam lepas isyak aku kumpol budak untuk program ahad nie..sabtu nie aku naik bukit larut lagi...huhuhuhuu....kali nie nek keter dengan cikgu ................................. ohhhh yeaaa.....

ok balik ke topik asal..aku akan ke ipoh ahad nie .. jejalan bawa budak..sibuk aa malam semalam aku cari budak...dalam kepala nie ada aa bermain nama nama yang aku rasa laya untuk aku pelawa berjalan jalan ahad nie..so aku pun kumpol aa mereka..ihsan.matneh.zafrul.aqwa.hasnul n zul..selepas penerangan ringkas pasal progrm..aku pun nak blah..pastu ada sorang budak nie datang ajak sembang..aku pun layan je aa kan..balik awla pun tido..so sembang punya sembang...dia tanya....

"cikgu saya tau pasal roh saya .... "


menong jap aku memikir...so ice breaking balik aa aku dengan budak tu...adoii...apa laa aku nak share dengan budak camnie kan...soalan yang agak pelik dan menakutkan..hahaha..ok...awal tadi aku ad cakap..aku asimilasikan diri dengan persekitaran..disini adalah tempat yang mana ilmu ilmu yang tidak berguna digunakan secara berleluasa (ilmu hitam ...)..so ada segelintir budak yang nak protect diri..dorang ada aa study sumtin yang errrr.....salah sorang yang ada skit budak nie aa...tu pasai soklan dia pelik pelik skit.(prediction aku aa...)..tapi dia nie bagus aa...

so aku rasa nak bertanya...

adakah anda mempercayai orang di sekeliling anda ?
adakah anda sudi untuk berkongsi cerita dan pendapat kamu dengan mereka ?

tidak semua persolan perlu dijawab.ada yang hanya perlu anda fikir dan analisis sendiri...ok budak tadi ada cakap pada awal sesi sembang sembang malam.....

" jumpa cikgu je..sume benda yang saya nak tanya hilang..."

so aku assume benda yang budak nie tanya bukan benda yang dia nak tanya mula2..ada benda lain yang dia nak tanya..so aku perlu lebih social dengan mereka...kadang benda lain yang sembang..pastu kuar dengan lain...hahahhaa....semalam aku habiskan masa dekat 2 jam dengan budak nie..so aku hope ada aa sumtin yang dia dapat..ada perkara yang dirahsiakan..hahaha... ;)

ayaa...sejuk membeku dah aku dalam ekon nie...

k nak balik pi jalankan tanggungjawab kat DM plak...pengetua pesan..makan di DM bukan suka suka tpi tugas...ok aku nak jalankan tugas...hehhehe..

ok take care all..senyum selalu..

On earth there is no heaven, but there are pieces of it...selamat bermasyarakat...salam umat dunia..haahhahaa... ;p

No comments:

Post a Comment