Sunday, June 12, 2011

pahit hempedu ....

salam..haii semua..tajuk nie ada dalam lirik lagu yantzen...tah kenapa aku sangat ter"addicted" dengan lagu yantzen ... lama dah minat..tapi masa praktikum tu..hari2 kompom pasang lagu nie out loud..pastu wat bilik kaunseling cam pusat karoke..hgahahahhahaa.....yupp sudah mula karut mengarut aku.... ok ok....

banyak benda gak nak share kat sini....mula ingta nak citer pasal koje part time..tapi sebab aku dah kene "set" dan kene suh benti keje atas alasan yang tak de dalam law cafe yang aku koje tu..aku citer nie..kompom org gelak aa..pasal kulit telur dan pasal puji chef lain masak..nie alasan yang manager bagi ...... ahhahahahaha.... selamat aa nie koje main main...so tidak begitu amik port .... baik aku layan lagu yantzen .. hahahaha.... dah dah ..... mengarut sume nie.... kat KL nie banyak je koje..cam aku penah tulsi dulu..kalau sekadar suka suka dari buang masa dok umah tambah lemak .... boleh aaa cari koje yang gaji 850-1000 ...... kalau pandai cari dapat aaa koje yang tak bape nak koje tapi gaji ada ......

ok lepas tu ingat nak citer pasal fitnah...nie ada kaitan gak aa dengan perenggan kat atas nie...hahahaha....tapi malas nak ulas aaa....nyanyi lagu skorpien lagi bagus....

"what you give you get back"

mmmmmmm....................hope tak de yang amik hati laa atas tulisan aku nie ........... pasal bertunang .......... mmmmmmmmm.....................(kene fikir panjang nak tulis nie..sekali dah tulis tak de tapis..hahahhhhhahaha.....)

sangatlah ramai yang bertunang bermula aku sem 5 sampai hari ini (12.6.11) ......

ada yang sangat simple mudah dan ringkas dan menyenangkan mata melihat seperti mudah agama itu dan adat tidak menyekat ..... (apa aku tulsi nie..kompom ada yang tak faham..hahaha)....ini sangat aku suka..tunang kot...ayaaaa.....kalau nikah pun ringkas ringkas pe salah..tapi jangan amik mudah.....mudah mudah mean tak perlulah berbakul hantaran hanya sekadar tidak mahu jatuh air muka keluarga ...... pelik .........

apa yang agama ajar pasal tunang ????????

yang aku tau diam diam dan ringkas mudah mudah....diam mean tidak dihebahkan sampai ke semua tahu..ada kau tanya kat yang pandai agama dia cakap terpulang laa kalau nak bagi tau kawan kawan rapat dan keluarga jauh (2 pupu, makcik punya anak punya sepupu ke .... yang jauh2 aaa..)..sebabnya nie baru tunang yang diraikan patutnya nikah n walimah nanti....

selain pasal nak hebah takat mana nie..ada benda yang aku sangat pelik bout tunang nie...keberhabisan duit utk nampak cantik....ayaa pernah kawan aku tunang..dia habis 5k..ayaa....last sekali tak jadi ke akad nikah ... sangat aku faham perasaan dia..nahh ni laa kesan yang agak kurang membantu manusia kalau adat yang berlebih ..... ada yang sampai ada pelamin..ayaaa.... pelik pelik ........ mana laaaaa cekau adat nie oii .......

pernah aku dengar kalau ikut islam nie...tunang nie bila

(sila klik dan lihat dengar faham)

(sila klik dan lihat dengar faham)

dua dua link nie pasal tunang .... dari orng yang sangat mudah penyampaiannya dan jelas....

ok..bukan aku marah pa...tapi jadi pelik2...ayaa...

mudahkan yang mudah tapi bukan amik mudah...

pernah orang tua berpesan hebat gilang gemilang penuh panca warna cantik mewah bergaya tiada tandingan .... yang lebih penting dalam berpasangan nie..hidup lepas nikah tu ..... cukup sekadar mengikut kemampuan dan keperluan ... tak perlulah ikot kemahuan dan tandingan ....

ingatan untuk diri sendiri sebenarnya nie...hahahaha....

menulis dalam keadaan yang mengantok .... camnie laaa..ayaaa....masih ada yang tersekat di keserabutan akal nie.....sedang dalam perancangan yang pelbagai .......

tajuk tu pandai pandai aa nak kait kot mana pun...hehehehe....

ok take caree all...

rasa nak share sekeping gambar yang sangat ..................... ngaaaaa.................. kikikiki ........


No comments:

Post a Comment