Sunday, April 8, 2012

hidup dengan hati hati .....

assalamu a'laikum .. salam 1 MALAYSIA .. hehehe

masa berlalu tanpa sedar telah lama tidak aku menulis di ruan luahan emosi nie.. hehehehe.. last update

Friday, January 27, 2012 ..

fuhh .... padahal dalam tempoh hampir 3 bulan nie .. macam macam sangat dah jadi ..

yang besar dalam hidup adalah menjadi guru interim ... dan paling tak best adalah soklan dari pelbagai lapisan masyarakat ..

interim tu apa ???


kadang kala persoalan itu tak perlu dijawab ... tapi nie soklan terbuka dan dianggap mudah .. adeehhh ...... benda kecik sangat pun nak jelaskan..untuk mudah kan umum yang bertanya .. maka dengan ketidakberapafahaman tentang interim aku simpulkan .. interim is guru ganti a.k.a kerajaan tak cukup duit untuk postingkan kami ....

membelek risalah atas talian .. pelbagai kisah peristiwa kecewa duka suka murka durja riang ria .. ada yang letak jawatan kerana dipaksa ada yang mendapat jawatan kerana memaksa ...

mmm .. rasa mahu berkongsi cerita tentang pembangkang malaysia .. ok 1st of all aku nie pembangkang kerana PAS .. bukan sebab anwar PKR atau DAP ... PAS itu islam tunjangnya .. gabungan dengan parti pembangkang lain hanya mahu menguatkan pengambilan kuasa PRU akan datang ..

ok enough .. pembangkang ada mengusulkan akan menghapuskan PTPTN kira menjadi kerajaan pada PRU akan datang ... isu yang sangat menadik tertaik dan da bombbb sangat sangat aa kan isu nie .. sebab penyokong muda nie ramai kot yang umor 21 keatas ...

aku menyokong penuh isu hapuskan nie ..or maybe boleh ada give and take dalam siu nie .. aku bukan pakar ekonomi macam anwar .. aku nie pun bukan peminjam PT{TN ... dulu pinjam sat pastu beralih ke yayasan selangor .. untuk dapatkan pinjaman yayasan nie ada interview ... so pada aku ketat lagi dari PTPTN aaa kan ...

isu yang aku terpikir adalah ..

mengapa tidak yayasan selangor dahulu mehapuskan pinjaman yang diberi kepada biasiswa ???

mmmmmmmmm .............. sekali lagi ... aku bukan pakar ekonomi .. tapi adakah janji janji manis hnya untuk majoriti (PTPTN ) kalau minoriti (YAYASAN SGOR) macam aku nie tak perlu diberi perhatian ???

ada yang cakap ............. (klik kat gambo .. bagi besoo )


ok agak politikan isu ini ... sangat politik laa aku rasa .... tak kisah perbezaan janji bersatu ... :)

apa apa pun .... kalau amik pusing ikot dunia nie .. ada benda yang lagi besoo perlu diubah ... banyak lagi benda yang perlu diambil perhatian ... sejauh mana kita peka terhadap penyelewengan yang berlaku dalam negara sekarang .....

rasa nak usik pasal kuasa kerajaan ... selalu saja terdengar (bukan ter mmg dengar ) yang kita nie kene sokong kerajaan sebab banyak berjawa kepada negara .. nie agak bodoh dan banganng sebab mmg tugas kerajaan adalah menjalankan pembangunan ... rakyat sokong suh wat pembangunan laa .. bukan bela anak bini suami laki ko nak jadi kaya .... anak pakai porshe bapak keje menteri je pun ...kot iye pun nak penuhkan perott ko tu .. berjasa pula kepada rakyat .,...



orang kelantan cakap kat aku .. jalan kat kelantan nie banyak lagi tanah merah .. aku plak nak cakap kat orang kelantan .. aku anak KL ... jalan kat KL nie lebih kuang kelantan je .. tak yah amik pusing jauhh laa... depan KLCC tu bape banyak jalan berlobang ???? kat jalan u-thant tempat orang kaya ...kedutaan negara luar .. bape banyak lobang ??? kat bagsar .. kat damansara .. kat subang .. sume jalan kat KL nie berlobang penuh .. ada yang muat untuk satu tayar motor .. sampai gelong gelong tayar motor ....

basic isu sangat laa nie .. belom masuk banjir lagi .... adeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhh ........... salah UMNO kah ??? salah BN kah ?? tiada salah kepada dua itu .. yang salah adalah rakyat .... sebab salah pilih pemimpin .. bukan aku nak sokong PKR nie tak dak salah langsung .. tapi nampak lebih baik dari yang sekarang nie .. UMNO .... ada yang kata wajib taat kepada pemerintah ... sehingga isu rakyat syria yang amat pedih iitu juga dikata tidak boleh menentang pemerintah .. ppppppppffffffffffftttttttttttttttt ... yang cakap bukan aku .. tapi ustaz a.k.a geng ULAMA muda UMNO ...

hang jangan nak tipu aaa AKAM oiiii !!!!!!!!!!! mana bukti ?????

nahh ... klik je ...

Ustaz Idris Sulaiman- Hukum Rakyat Keluar Menentang Pemerintah Syria

penuh dendam dijiwa penulisan aku nie kan kan ??

banyak lagi benda yang mendatangkan marah dan menaikkan darah muda .... paling besar ...

ISU POSTING .......

ada pula yang kata ....

FA : " oii AKRAM .. ang tu pembangkang .. watpe nak jadi cikgu sekolah ???? "

akram : sebab nak pandaikan anak anak muda yang lain yang UMNO dan BN penipu ....

** aku dapat ayat pedas nie masa study lagi .. sem 5 tak silap .... skarang dah habis study ISMP .. dan berita terbaru .. orang yang persoalkan aku nie pun dah muak mual loya dan geram kepada UMNO BN .. hahahhaaahhahahahahahhahaha ............

aku bukan bijak pandai dalam agama yang boleh quote ayat quran or hadis or kata kata ulama ... just ordinary dalam agama ... baca quran pun eja eja lagi .... pada aku tu sume tak penting .. yang aku tahu .. UMNO BN kalah PRU nie ....

berkisar tentang politik saja post kali ini .. dan sebenarnya ini adalah pendaman yang telah lama terkubu dihati ..... pernah juga aku menyikong sepenuh hati kerajaan zaman darjah satu waktu itu dikata kerajaan membantu kita ...

setelah otak lebih fungsi fikirnya ... sedarlah aku bahawa .....

" RAKYAT YANG MEMILIH PEMERINTAH "

............masa untuk rehatkan minda untuk kerja esok ... isu anak anak kurang kasih sayang amat menyentuh jiwa hati perasaan kalbu .... sila tonton isu aisyah penyanyi itu .. sat aku bagi link
...
'Saya jumpa Datuk Seri bukan nak minta lembu'"

ada isu kekeluargaan yang disentuh aisyah ....

dari 30 budak bermasalah yang aku jumpa ... kesemua 30 anak ini tidak solat sepenuhnya 5 waktu ... dan dalam 30 ini ada pula anak ustaz yang terkenal ...

renungan pagi nak masuk tengahari ...

carbonara hasil tangan mak aku menunggu di meja makan ... hehehehe ...

ok selamat kepada semua ... selamat ketok otak pagi pagi .. selamat membaca ... jangan malas membaca .. (padahal ada buku yang dekat setahun aku dapat .. tak habis baca pun lagi .addeeeeeehh ;p )

ok take care youu olss .... moga diberkati segala diperolehi :)

No comments:

Post a Comment