Saturday, April 14, 2012

jujur ....

salam selamat malam ...

terdetik mahu menulis tentang minat ...ok dah ingat (masa tulis nie ...aku dah tulis sampai UAI .. hehehe ) .. tadi bukak FB ... budak PTPTN berkampong kat dataran..pastu ada video dorang letak bunga kat gambo najib..aku pun laju2..bukak blog aku ..copy ayat Prof diraja..paste kat FB budak tu .. masa scroll nak cari aya t tu .. ternampak buku2 yang pernah aku beli dan baca .. cerewet pilih bahan nak baca aku nie ...so baru tak baru7 laa..ada beberapa buku yang aku nak sangat dan ada yang aku dah beli dan ada yang dapat ... ada dalam 5 buku yang aku dapat .. ada satu lagi belom dapat .. buku Chicken Soup for the Soul - Berfikir Positif ...

sejujurnya .. membaca bukan hobi aku ... sirius ... bukan hobi even pernah dapat anugerah pelajar terbaik SEJARAH STPM ... buku sejarahnya bukan ni[is ni[is macam komik najib jadi superman ...fakta dalam buku tebal sebati dalam kepala..sume tu rezeki yang ALLAH bagi ....

mmm...ada sorang adik a.k.a sahabat baik hadiahkan buku perjuangan kat aku ...

Sehingga Para Pemuda Mengerti hasil tangan - Dr. Abdullah Nasih Ulwan

" ... Pemuda adalah tembok agama, ..... "

" Buku ini dihadirkan ke tengah medan masyarakat dengan citra untuk menyuburkan energy perjuangan anak muda dan juga mengutarakan apakah peranan mereka sebagai khalifah Allah di atas muka bumi. Pemuda adalah tembok agama, dibahu mereka ummah meletakkan harapan untuk menjulang dan membentengi agama ini. Jika anak muda diselimuti kebobrokan dan kebejatan akhlak maka agama ini akan kehilangan pembenteng yang akan berdada dengan musuh. "

buku nie aku tak habis baca pun lagi .. tapi baru 3 muka baca..semangat berjuang masuk terus menusup ke jiwa .. sangat bagus buku ini ...

untuk lebih mudah dalam menuntut ilmu ... aku lagi suka mendengar pastu catit note ... mmm..entah dari sayugia angin apa yang melanda .. aku tertekan klip video ustaz azhar idrus semasa awal pengajian di UPSI tahun 2007 ... sebelum tu hanya mendengar secara santai ceramah ustaz tua macam ismail kamus (sangat bagus) ...

berarak masa berlalu .. koleksi mp3 ceramah UAI hampir 2GB dalam pc aku .. tapi serius aku tak terer agama .. paling seronok rasa adalah malam pertama aku dapat tau UAI ada ceramah kat KL .. kat al azim pandan indah .. (tadi ust don datnag ... dalam poket dia ada ray ban merah.. hahahaha ...) .. pengalaman duduk depan depan pastu solat isyak sebelah UAI (agak rude gak sebenarnya cara aku dapat dok sebelah UAI ... hahahahhaha ) ....

Ustaz Azhar Idrus, Daie Sejuta Ummat

membaca buku nie .. mmmmmmmm...........bolehh laaa....tapi ada yang best .. nak kata rugi tak sebab jundi resources nie ust ridwan mat nor punya..so aku yakin sumber nie guna untuk perjuangan :)

dan dan dan ........... buku yang sedang diidam ... dah 3 tempat aku pi ..sekali dengan kilang PTS kat bt caves.. HABISSSSSSSS ............... ggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr........................

Chicken Soup for the Soul - Berfikir Positif

101 cerita pendek yang berkesan di hati

Kita akan tersenyum, ketawa, dan menangis membacanya.

Kita terinspirasi dan hidup semakin bahagia.


sangat aku nantikan adanya stok buku nie ...

secara peribadi ... aku merasakan ... penulisan atau hasil pemikiran ust hasrizal adalah bahan bacaan terbaik tidak kira dari aspek apa pun ... sanagt membuka minda kepala otak pemikiran dan perasaan ...

pengajian dengan TGHH, TGHD, sheik nuruddin, UAI, UZAR, Ust hasrizal, ust don, ust kazim ... mereka adalah antara pustaka yang bergerak .. hebat .... masing masing ada kelebihan dan cara sendiri ...

tiada yang serius untuk dipikir sehingga tak dapat tidur...cume masih terkesan dengan sebuah penulisan .. tentang seorang alim yang datang kepadanya seorang kaya yang kedekut . kemudain si kaya kedekut itu bertanya cara untuk bersedekah or sumtin like that aa..kelebihan sedekah ke camtu la..orang alim nie suh si kaya balik dan dtg 3 hari kemudian ke 3 bulan ... pastu si alim terus terangkan bla bla bla ... si kaya tanya .. kenapa skarang baru bagi tau .. org alim cakap ..sebab dia pun baru buat (baru sedekah ) ...

moralnya..jangan ajar benda yang kita tak pernah buat ....

ok nite .......... muazzzzzzzzzzzzzz

tale care all ... allahuma bismika ahya wa amuth... :)

No comments:

Post a Comment