Wednesday, August 24, 2011

mengganggur .....

salam ... dan selamat sejahtera .. ;p (skema... ;p)

tetiba teringat masa form 6...kelas pengajian am.

"sebab apa ramai anak muda di malaysia menggangur" tanya cikgu zahan ...

"terlalu memilih pekerjaan mengikut kelulusan" balas budak kacak dari belakang kelas .. (budak yang paling kacak dan bergaya dalam kelas upper six art-2006)

**antara koleksi gambar pelajar kacak itu semasa di tingkatan enam
di danga bay sehari sebelum trial STPM
dinner pengawas... bergambar dengan ustaz hanafi...
gambar muda muda ... ;p

pada 2007 ... pelajar kacak tu pun mula study peringkat atas skit lepas STPM di UPSI ...masa yang diambil adalah 4 tahun 2007 - 2011 ....

**antara koleksi gambar pelajar kacak itu semasa di UPSI.

puasa pertama di perantauan ..... kat tanjung malim je pun..masa sem 1 ... hahahaha...

dengan armahnurasyikin..skang nie dah jadi tokey kek berhias kat serawak.. ;p


mic test - persedian untuk membuat persembahan ... ;p

dengan kumpulan kerjasama ... ;p

masa program kerjaya yang tak berapa aku rasa berkesan .. sekadar nak dapat markah assignment .... (jangan tanya sape lect yang ajar..bo9leh menyebabkan darah naik dengan laju... ;p)

dengan bebudak umah aku masa aku sem 5 ... this best bro...yang x de nan mafia sorang je sebab dia sibuk kemas barang nak balik sabah....

cerating .... jalan jalan cari ilmu ... :)

nie masa MPG (malam mesra mesra dan kelihaan kacak ....) dengan ali...haa dnegan budak nie laa aku praktikum kat bagan serai...


dan berlalulah 4 tahun ambil ilmu kat perantauan .... maka telah bergraduatlah aku ......


dengan orang yang perasan kurus....sedangkan selalu duduk dekat dengan api sebab tu terpanggang .... ;p

sebagai konklusi..skang nie aku menggangur...tapi tak de aa lepak kat umah je..aku koje kampung untuk suka suka mengisi masa lapang sebab tunggu kerja yang lebih sesuai dan suit dengan penat belajar dari tahun 1997 sampai 2011 .... :)

saje bosan bosan teringat zaman sekolah .. teringat pasal menggangur...hilang bosan diwaktu sahur..

ok selamat berpuasa kepada semua..ayuhh mencari berkat ramadhan yang masih berbaki 4 5 hari nie...

selamat berpuasa...selamat menambah amal...semuga selamat dunia akhirat.selamat malam .. :)

senyum..

2 comments: